חוטא נשכר • ירקות שלא נקטפו במועד בגלל צוק איתן יועברו לפלשתינאים

    שלמה בן יוסף No Comments on חוטא נשכר • ירקות שלא נקטפו במועד בגלל צוק איתן יועברו לפלשתינאים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ירי הטילים על ישובי ושדות עוטף עזה, סגירת הכבישים וההתראות הרבות מפני חדירות גורמות לכך שחקלאים רבים אינם מצליחים לעמוד בקצב של הקטיף. עגבניות שנותרות על השיח ומאדימות יתר על המידה הופכות לבעלות אורך חיים קצר ביותר ולא מתאימות לשיווק בשוק הישראלי.

    ישראל כחלון מאגודת "יופי של ירקות", חקלאי ממושב שובה שבעוטף עזה, הוא אחד החקלאים שנמצאים בימים אלו במרוץ נגד השעון לקטוף את העגבניות במועד על אף הקשיים הרבים. אם הקטיף יתעכב והעגבניות יבשילו על השיחים לא יהיה מנוס מהפנייתם לתעשייה או לסוחרים פלשתינאים מחברון.

    לדברי דניאל לב, מנכ"ל אגודת "יופי של ירקות", האגודה מחויבת לספק לרשתות ולסיטונאים שעובדים  איתה ירקות ברמת איכות גבוהה עם אורך חיי מדף. אם הירקות לא עומדים ברף הנדרש מוצאים להם פתרון אחר בתעשייה או בשוק הפלשתינאי כדי שהחקלאי יקבל לפחות חלק מההשקעה בגידול הירקות.

    "החקלאים והמערכות הלוגיסטיות של המובילים ובתי האריזה עושים מאמץ רב למנוע מצב של מחסור בירקות או פירות בשווקים וזאת על אף סכנת החיים של החקלאים והנהגים. בשונה מעבודות אחרות שניתן לדחות אותן לתקופת רגיעה, החקלאים ממשיכים בעבודה שלהם מתוך מחויבות לצרכנים ולתוצרת שעלולה לרדת לטמיון אם לא תיקטף במועד. אם החקלאים היו מרשים לעצמם להעדר מעבודתם היה נוצר מחסור חריף בירקות".



    0 תגובות